Monday 30 May 2016

הציור מוגדר כדיאלוג שמצטייר בין שני בדים: הראשון הוא בד הקנווס המתוח על המסגרת והשני הוא בד הסדין הפרום ש'נותן' חוטים בנדיבות ושפע. המכחול מוחלף בחוטי הסדין. אמצעי הציור משתנה מטכנולוגיה מוכרת, פטריארכלית (המכחול), לטכנולוגיה נשית-סובייקטיבית-מטרנלית. החוטים שווים בדרך בנייתם, כולם חוטי כותנה שנוצרו בטכנולוגיה פטריארכלית, במכונה. אולם, כאשר אני מתחילה את הדיאלוג עם בד הסדין, כל חוט נפרם בהתאם לכח משיכה משתנה, אחד נפרם בשלמותו, שני נקטע באמצע או בכל נקודה אחרת. אני טובלת את החוט, או קבוצת החוטים, בצבע ומניחה על הבד. כל הנחה שונה מקודמתה לפי תנועת היד והגוף (אני מציירת בעמידה). לפעמים אני נעזרת בסכין הערבוב כדי להניח את החוטים, לפעמים אני מחזיקה בקצה. החוט, בניגוד לשער המכחול, גמיש וקל, רוקד ומסתלסל באוויר ואין לי מושג איפה ינחת. כך נכנס לתהליך הציור אלמנט המקריות שמוכר ומרכזי לנסיון המטרנלי, החל מהרגע שהזרע 'בוחר' בייצית. כך מיודע הציור אודות הנסיון המטרנלי. אני מגלה מנעד אפשרויות ציור עם חוטים פרומים: ציור עם גוש חוטים, עם חוט בודד, בשתי ידיים – כל יד אוחזת בקצה חוט, יצירת כתם חוטי, יצירת קו בודד, יצירת קו עבה כשהחוט עמוס צבע נוזלי, יצירת קו דקיק כשהחוט מכוסה צבע לא מדולל, יצירת קווים מעוגלים, יצירת צורות עגולות ומעוגלות מלאות תנועה. 

מתוך: יומנה של ima 

The painting is defined as a dialogue that takes place between two fabrics: first, the canvas which is stretched over a stretcher. 
Second, the threads which are taken from an old bed-sheet. Instead of a brash I use threads. Although they were produced by a patriarchal technology when I begin this dialogue with the bed-sheet each thread is pulled with different force. Some come out as whole while others break. I dip a thread or a knot of threads in paint then place on the canvas. Each time a different mark is produced. I hold the thread at one end; it 'dances' in the air and I can't predict where it will land. The element of chance echoes the maternal experience, from the moment a sperm 'chooses' an egg onward. I discover a wide range of possibilities of mark making with the threads: painting with a knot of threads, with one thread, holding a thread with both hands, creating a thick mark when the thread is loaded with paint, creating a thin mark when the paint on the thread is less diluted, creating circular lines, circular shapes full of movement.

From: ima's diary





No comments:

Post a Comment